Subscribe:

Blogger templates

Thursday, 27 February 2014

Vitamin E Shaklee

Vitamin E ShakleeAssalamualaikum..Ok kali ni saya nak share dengan anda semua 1 lagi produk keluaran Shaklee yang sering mendapat sambutan iaitu Vitamin E.

Sebelum anda semua guna produk ni mesti nak kena tau dulu info Vitamin E ni kan?

Ok, mungkin ada yang cakap Vitamin E ni mahal. Lebih-lebih bagi yang baru nak mencubanya. Tapi once anda guna insha Allah anda akan tahu harganya tak de la mahal mana pun jika nak dibandingkan dengan hasilnya. Tahan lama pulak tu. Sebotol boleh guna dalam tempoh lebih kurang 4 bulan. Ha, jimat kan?

Review Vitamin E

Vitamin E bukan saja digunakan untuk kesihatan kulit ya. Ia juga sangat membantu untuk organ peranakan.

Antara kesan umum yang dapat dilihat selepas beberapa minggu menggunakannya ialah:
1) Membantu mencegah kesan penuaan dan awet muda.
2) Mengurangkan parut jerawat
3) Mengurangkan jerawat
4) Menghilangkan lingkaran gelap di bawah mata a.k.a eyebag
5) Melembabkan kulit
6) Kulit lebih sihat dan baik untuk alahan kulit
7) Membantu dalam penyembuhan luka
8) Meningkatkan kesuburan lelaki

Ok, bab kesihatan kulit dah habis. Sekarang kita teruskan tentang manfaat ke-8 tu ye.

Antara manfaat vitamin E ini untuk golongan lelaki ialah:
1) Membantu penghasilan sperma yang lebih berkualiti
2) Membantu sperma lebih aktif (peluang untuk hamil tinggi)
3) Merendahkan dan mengurangkan risiko kanser kerana merupakan anti oksida semulajadi
4) Memusnahkan radikal bebas yang menyebabkan kecacatan dan kerosakan sperma
5) Meningkatkan kuantiti sperma 

Vitamin E merupakan salah satu supplement yang terdapat dalam set kesuburan untuk suami okey. Nak tau tentang set kesuburan boleh klik SINI.

Vitamin E ini dijamin HALAL oleh badan halal Amerika dan JAKIM sendiri. Nak tengok sijil halal ni sila klik SINI.

Kat sini saya sertakan testimoni daripada pengguna yang menggunakan vitamin E ini untuk kesihatan kulit mereka.

Testimoni 1: "Baru start makan seminggu dan wat masker 2x, kulit dah gebu.." - Ainal Syifa
Vitamin E Shaklee

Testimoni 2: "Hampir sebulan ambil Vitamin E, Lubang parut jerawat semakin kurang.." - Tomei Stuff
Vitamin E Shaklee

Alhamdulillah mereka mendapat kesan yang positif. Anda bagaimana?

Dan akhir sekali mesti nak tau harga kan?

Ok, harga pasaran sebotol Vitamin E 120 biji ialah rm149. Rasa macam mahal kan?
Kalau rasa nak jimat lagi ada cara untuk anda.

1) Join ahli dan bayar rm75 seumur hidup. Boleh kumpul point dan dapat harga ahli. Boleh dapat jugak CASH BONUS. Berminat? Pm saya ye.

2) Beli di mana-mana cawangan Shaklee berhampiran anda menggunakan ID saya. Selepas pembelian sila berikan nombor invois untuk dapatkan penerangan tentang prosuk yang anda beli tu.

3) Like fanpage CAHAYAIMANI untuk dapatkan tawaran harga menarik. Khas untuk anda.

Shaklee ID : 923991
Nama : Juliza Berahim
Call/SMS/Whatsapp : 010-2314108


Tuesday, 18 February 2014

Set Bersalin Shaklee Murah & Berkesan

Set Bersalin Shaklee Murah & Berkesan
Ramai mommies2 yang tengah pening nak pilih set bersalin mana yang terbaik kan? Ha, apa kata saya suggestkan anda dengan set bersalin murah tapi kesannya memang terbaik. Saya juga menggunakannya semasa tempoh berpantang yang lepas. Alhamdulillah saya berpuas hati. Luka cepat sembuh, susu badan banyak, badan pun cergas dan bertenaga. 

Antara yang menarik tentang set ini ialah ianya bukan hanya boleh diambil semasa dalam tempoh berpantang, malah selepas habis berpantang pun kalau ada vitamin yang tak habis tu boleh terus sambung makan untuk melengkapkan nutrisi seharian kita. Kalau ibu-ibu menyusu lagi elok sambung makan vitamin-vitamin ni, dapat jugak la berkongsi nutrisi yang diperolehi dengan si kecil anda melalui susu ibu. Kan best tu. Bukan mommy je sihat, baby pun turut sihat. Insha Allah.

Set ini terdiri daripada 4 jenis supplement iaitu:-

✔ B-Complex :
• Bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress 
• Membantu mengelakkan kemurungan
• Membantu menstabilkan hormon
• Berupaya meningkatkan pembentukan sel darah merah dan penting untuk menukarkan makanan kepada tenaga. Ibu-ibu akan rasa lebih bertenaga dan kurang letih
• Memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikan

✔ Vitalea :
• Membekalkan 23 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh yang sukar diperolehi semasa tempoh berpantang kerana banyak makanan terpaksa dielakkan
• Zat besi penting untuk menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan darah yang banyak hilang semasa proses kelahiran
• Kekurangan vitamin ini menyebabkan wajah jadi pucat, lesu dan tidak bermaya

✔ Zinc :
• Membantu memulihkan luka jahitan dan luka dalaman dengan cepat (fungsi seperti ikan haruan)
• Membantu mengatasi masalah 'kedinginan' selepas bersalin

✔ Vita-C :
• Membantu meningkatkan system imunisasi
• Mengurangkan symptom flu & selsema
• Mempercepatkan waktu pemulihan
• Memperbaiki symptom pendarahan
• Membaiki insomnia dan keresahan
• Membantu mengurangkan alergik hidung, kulit, asthma & resdung

Ada juga yang tanya cukup ke hanya sekadar ambil supplement?Jamu x perlu?Tak sejuk-sejuk badan ke x makan jamu??Jawapan saya sangat cukup. Untuk memanaskan badan, melegakan lenguh-lenguh sendi dan badan yang kerap dialami selepasa bersalin boleh ambil Omega Guard Shaklee. Dan lagi, Omega Guard sangat bagus untuk perkembangan otak bayi. Khasiatnya akan disalur melalui susu ibu. 


Pendek kata Set Shaklee ni COMPLETE. Kalau nak panaskan badan boleh tambah Omega Guard. Kalau nak susu meriah boleh tambah ESP. Hadapi masalah sembelit lepas bersalin boleh ambil Ostematrix. 


Untuk testimoni pengguna boleh klik SINI. 


Anda ingin mencuba dan inginkan DISKAUN?Anda boleh pilih mana satu yang anda inginkan.

1) Mendaftar sebagai ahli Shaklee dan nikmati diskaun bagi setiap produk yang dibeli dan berpeluang mendapat CASH BONUS dan lain-lain lagi.

2) Like page Cahayaimani dan pm kami untuk sebarang pertanyaan dan info berkenaan produk yang sesuai mengikut budjet anda.

3) Buat pembelian di stokis Shaklee berhampiran anda dengan menggunakan id saya. Sertakan invois pembelian untuk dapatkan konsultasi dari pihak kami selepas anda membuat pembelian. 
Nama penuh: Juliza Berahim, Shaklee Id: 923991
No. Fon : 010-2314108

Salam Sayang,
 

Testimoni Set Bersalin Shaklee

Alhamdulillah pelanggan berpuas hati dengan set berpantang ni. Seronok kan bila apa yang kita cadangkan mendatangkan kebaikan kepada ramai pihak.

Ok, jom tengok testimoni mereka.

Testimoni 1: "Bertenaga, Susu Banyak, Luka Cepat Baik" - Puan Eizan

Set Bersalin Shaklee

Testimoni 2: "Rambut Tak Luruh, Pinggang Tak Sakit, Cergas, Luka Cepat Baik" - Puan Suhana
Set Bersalin Shaklee
Alhamdulillah. Anda berminat untuk mencuba? Atau sekadar nak info lanjut?

Boleh Call/Sms/Whatsapp : 010-2314108
Like Fanpage : Cahayaimani

Anda ingin mencuba dan inginkan DISKAUN?Anda boleh pilih mana satu yang anda inginkan.

1) Mendaftar sebagai ahli Shaklee dan nikmati diskaun bagi setiap produk yang dibeli dan berpeluang mendapat CASH BONUS dan lain-lain lagi.

2) Like page Cahayaimani dan pm kami untuk sebarang pertanyaan dan info berkenaan produk yang sesuai mengikut budjet anda.

3) Buat pembelian di stokis Shaklee berhampiran anda dengan menggunakan id saya. Sertakan invois pembelian untuk dapatkan konsultasi dari pihak kami selepas anda membuat pembelian. 
Nama penuh: Juliza Berahim, Shaklee Id: 923991


Wednesday, 5 February 2014

Multivitamin Terbaik

Multivitamin Terbaik

Jika ditanya multivitamin keluaran manakah yang terbaik sudah semesti jawapannya ialah multivitamin keluaran Shaklee. Kenapa???Jawapan Itu bukanlah disebabkan saya pengedar Shaklee semata-mata malah sememangnya TERBUKTI ia adalah mutivitamin TERBAIK.  


Mengapa?
Ia merupakan multivitamin terbaik yang terkemuka dan lebih komprehensif kerana :

  • Mengandungi 23 vitamin dan mineral kritikal dalan jumlah yang seimbang untuk memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang. 
  • 2 kali lebih antioksidan untuk mencegah kerosakan fungsi imun berpunca daripada radikal bebas
  • 2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang
  • 2 kali lebih magnesium untuk mengekalkan rentak jantung, otot, dan fungsi saraf
  • 2 kali lebih Beta karotenauntuk membentuk vitamin A yang lebih biopotent
  • 3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat
  • 3 kali lebih vitamin K untuk menyokong proses pembinaan tulang
  • 6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang
  • 10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga
    Multivitamin Terbaik
Multivitamin Shaklee yang turut dikenali dengan panggilan 'Vita-Lea' telah menjalani 349 ujian kualiti yang paling ketat bagi menjamin keaslian dan keberkesanan produk.

Siapa yang memerlukan Vitalea?
  • Individu dewasa yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh jangka panjang
  • Individu yang tidak lengkap diet hariannya
  • Individu yang ingin meningkatkan sistem imun
  • Remaja yang sedang membesar
  • Wanita yang mementingkan kesejahteraan kesihatan mereka
  • Lelaki - semua peringkat umur dewasa lelaki
  • Individu yang menopous
  • Wanita yang baru bersalin
  • Wanita mengandung yang alami masalah HB rendah
  • Ibu-ibu menyusu untuk memastikan mereka mendapatkan cukup nutrisi untuk disalurkan kepada bayi yang disusui

Harga Runcit Vita-Lea Shaklee:

Sebotol Vita-Lea (120 biji)
Semenanjung & Sabah/Sarawak : RM88.75

Nak dapatkan tawaran harga menarik?
Call/Sms/Whatsapp : 010-2314108
Like Fanpage : Cahayaimani


Salam sayang,

Cara Mendidik Anak Dalam Kandungan

Cara Mendidik Anak Dalam Kandungan

Walaupun islam telah lama menekankan tentang pendidikan awal yang bermula sejak bayi dalam kandungan lagi, tapi jarang di antara umat islam mengambil perhatian tentang perkara tersebut.


Tingkah laku dan perasaan ibu semasa mengandung membawa impak besar terhadap pembentukan sifat dan jiwa anak-anak kelak. Pembentukan perasaan anak di dalam rahim ibu dipengaruhi oleh gelombang perasaan ibu yang diterima ketika anak berada dalam kandungan.

Menurut pakar psikologi islam, anak-anak yang tumbuh dari rahim ibu bapa yang suka bergaduh akan melahirkan watak-watak generasi yang suka bergaduh dan ganas. Oleh itu, ibu bapa hendaklah menjaga perasaan mereka daripada dilnda kemarahan, kegelisahan, dan kesedihan sewaktu anak di dalam kandungan. Banyakkan berzikir, membaca al-Quran, bersedekah, solat sunat atau apa saja amalan yang mendatangkan kebaikan.

Kekuatan jiwa dan akal anak-anak itu juga ada kaitan dengan kekuatan jiwa dan akal ibu ketika mengandung. Nabi Ismail a.s telah lahir dari rahim Siti Hajar yang tabah menanggung ujian Allah. Nabi Isa a.s lahir dari rahim Siti Mariam yang suci. Nabi Muhammad s.a.w lahir dari rahim Siti Aminah yang sabar menanggung kesusahan hidup akibat kematian suami dan sebagainya. Hasilnya melahirkan anak-anak yang kuat jiwa, akal, dan jasmani.Demikian juga dengan anak-anak yang lemah jiwa dan akal, faktor utamanya bermula sejak ibu mereka mengandungkan mereka lagi.

Kesimpulannya ank-anak yang bakal dilahirkan, ada hubungan rapat dengan perkembangan sikap dan emosi ibu bapa sepanjang tempoh sembilan bulan nereka berada dalam kandungan. Semuanya memberi kesan terhadap anak-anak setelah mereka dilahirkan.

Antara impak daripada sikap ibu bapa terhadap anak:-

1) Ibu bapa sering bergaduh -------> Anak menjadi ganas dan baran.
2) Ibu bapa suka bersedekah ------> Hati anak lembut
3) Ibu bapa mengidam pelik -------> Petanda tidak baik terhadap sikap anak
4) Ibu mengawal emosi ------------> Anak soleh dan sentiasa mengawal keadaan
5) Ibu tidak meninggalkan solat ----> Anak mudah mendapat hidayah

Antara pendidikan yang boleh diamalkan semasa mengandung:-
  • Mengamalkan solat wajib dan sunat
  • Membaca al-Quran
  • Mengamalkan zikir
  • Membaca buku-buku ilmiah
  • Mendengar muzik yang tenang
  • Menjaga adab dan emosi
  • Berbual dengan anak dalam kandungan
  • Tidak tertekan dan stress
  • Makan makanan yang baik dari segi zahiriah dan batiniah
  • Lakukan kerja-kerja yang ringan di rumah sebagai senaman
  • Tidak bersifat dendam, dengki dan sebagainya
  • Sentiasa senyum
  • Sentiasa bersabar dalam segala hal
Sedikit sebanyak info yang boleh dijadikan panduan dan amalan bagi ibu-ibu yang sedang mengandung. Semoga selamat melahirkan bayi yang sihat dan soleh/solehah. Insha Allah. Amin.

Salam sayang,

Panduan Membaca Label Pada Botol Vitamin

Salam mommies. Ok kali ni saya hanya nak berkongsi sedikit panduan membaca label yang ada pada botol vitamin/supplement. Pada saya panduan ini cukup penting untuk kita tahu serba sedikit tentang vitamin yang kita nak beli tu. Sebelum tu credit to owner anakkuwiraku.com di atas perkongsian beliau ni.

Panduan Membaca Label Pada Botol Vitamin
1) Multivitamin :
  • Perlu ada 12 vitamin dan 7 galian.

2) B-Complex :
  • Perlu ada 8B untuk dapatkan kesan yang terbaik.
  • Pastikan asid folik & biotin dibekalkan sekali.


3) Vitamin C :
  • Minima 500mg
  • Bersifat pelepasan masa - Sustained Release.
  • Membekalkan spektrum bioflavonoid dalam amaun yang mencukupi.
  • Telah diuji secara klinikal.


4) Vitamin E :
  • Pilih yang bersifat semulajadi (d-alfa-tocoferol) ada di tulis pada botol bahagian label. Untuk sumber tiruan ("l") atau sumber kimia ("dl") dan akan ditulis seperti ini ; (l-alfa-tocoferol atau dl-alfa-tocoferol).
  • Pilih Vitamin E yang ada selenium. Ini bermakna ia bersifat sinergistik iaitu diserap bersama, keberkesanan setiap vitamin itu saling dipertingkatkan satu sama lain.


5) Kalsium :
  • Pilih supplement kalsium yang mengandungi Vitamin D dan Magnesium untuk penyerapan yang sempurna.
  • Magnesium sangat berguna dalam mencegah kalsifikasi di buah pinggang, pundi kencing dan sendi.


Salam sayang,


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...